Vandpantomime på Vestjysk !

Endelig var det onsdag, men ikke hvilken som helst onsdag ! Nej – det var onsdag den 24. april = 1. tur med Vespa Klub Vestjylland i 2013.

DMI havde lovet sol i Sønderjylland om formiddagen og gråvejr om eftermiddagen. Sidst på eftermiddagen ville der nordfra komme regn.
Men regnen ville ifølge DMI stoppe omkring Ringkøbing. Og når Esbjerg ligger ca. 70 kilometer syd for Ringkøbing,
så skulle vi være sikre på tørvejr – troede vi. Hvis udtrykket ”kun en tåbe frygter ikke regnvejr” er rigtigt – så er der 4 tåber i Vespa Klub Vestjylland.
Der mødte nemlig kun 4 medlemmer op til årets 1. tur med VKV (nemlig Peer, Mulle,Carlo og Lars) ! Vi mødte hinanden ved Korskroen.
Carlo var sidste mand som ankom. Den korte tur fra Esbjerg til Korskroen havde allerede gjort os drivvåde. Dog ikke Mulle som
var iført selvlysende orange regntøj. Peer og jeg var en smule misundelig……..Carlo er en snu gammel ræv, og havde medbragt et hemmeligt våben.
En tynd regnfrakke som allermest lignede en gennemsigtig affaldspose, som man anvender på genbrugspladsen. Ganske praktisk hvis
Carlo skulle komme ud for et uheld – så kunne han smides direkte i containeren med småt brandbart affald. Spøg til side. Vi ”4 tåber”
fik gang i scooterne og kørte vistnok i en bue nord om Varde. Når jeg skriver ”vistnok” er der fordi at jeg kørte som agterlanternen i gruppen.
Regn og skidt gjorde udsynet næsten umuligt. Men heldigvis kørte Carlo foran mig, så duften af totaktsolie fra hans udstødning gjorde det let at
følge med gruppen – men hvilke veje vi kørte ad, er jeg ikke helt sikker på. Da vi var ca. 500 m fra Karlsgårde Vandværk ville Mulles
”Kermit grønne” Vespa ikke længere. I silende regn fik Mulle ”overtalt” scooteren til at starte igen, så vi kunne køre det sidste
stykke og holde kaffepause…… Så få minutter efter ankom vi til vandværksbygningen. Vi parkerede scooterne udenfor i regnvejret,
mens vi selv krøb i ly på 2. sal. Vi drak kaffe og spiste citronmåne. Efter en god lang kaffepause og snak, var det på tide at komme hjem igen.

Ca. kl. 20.15 var vi tilbage i Esbjerg og (vand)scooteren blev parkeret i garagen.