Åletur 2005 til Skagen.

Åleturen som i år blev afholdt for 25. gang gik til Skagen. Vi mødtes i Hadsten og der var mødt 37 vespaer og deres ejermænd op. Klokken 8.00 startede vi symbolsk nok med et ordentligt tordenbrag  med efterfølgende regn. Vi kørte derefter til Ålborg, dog med et lille ophold undervejs. Her var firmaet Louis Poulsen vært for et prægtigt morgentraktement med både kaffe, rundstykker, alt i pålæg og en ENKELT eller to, FLOT. Efter morgenmaden var det holdt op med at regne og vi kørte videre over Ålborgbroen til Vodskov, hvor vi tankede op og nogle af os smed regntøjet. Dette viste sig senere at være en fatal fejl. Turen gik nu videre mod Hjørring og til Sønderskov, hvor vi spiste vor medbragte madpakke. På nuværende tidspunkt var dem, som havde smidt regntøjet gennemblødte. Vi kørte videre af småvejene mod Ålbæk og efter at have vendt om et par gange nåede vi også Skagen. Lige inden Skagen brød et enormt regnskyl ud og en af de ældre Vespaer måtte kapitulere. Vi blev indkvarteret på Clausens Hotel, fik noget tørt tøj på og nogle af os kørte en tur ud på Grenen heraf var 5 helt ude hvor havene mødtes. Klokken 18.30 blev der serveret stegte ål, som var gode, men ikke så gode som dem i Hvide Sande. Gregers fra Hinnerup havde lavet en lille sang, som han sang for os. Festligt indslag.  Om aftenen blev adskillige af de lokale beværtninger besigtiget.

Næste morgen efter morgenmaden og efter tankning af de ædle køretøjer gik turen atter sydpå ned til Sæby, hvor vi var inde og se en motorcykelsamling. Herfra videre til Hals og med færgen til Egense og videre til Øster Hurup, hvor der igen blev tanket. Nu var klokken efterhånden blevet 13.00 og vi kørte ud til Jægerhuset hvor vi fik en herlig heksegryde, serveret af heksen selv. Det var en lille hyggelig stråtækket kro som kan anbefales. Med fyldte maver gik turen direkte over Randers til Hadsten hvor vi tog afsked med hinanden. TAK til Hadsten (og Hinnerup) gutterne for et godt arrangement.

Hilsen Poul Paulsen, Grenaa

Medlem af Vespa-Klub-Vestjylland.

Klik på billederne for at se i stor størrelse