Paradis tur/retur !

En solrig og smuk aften i maj måned, satte 7 Vespa´er fra Vespa Klub Vestjylland hinanden stævne ved Korskroen udenfor Esbjerg.

Ikke kun vejret var med til at sætte perfekte rammer for den 1. onsdags tur i 2008.

Fuglefløjt blev nemlig hele tiden afbrudt af lyden fra toptunede 2-taktsmotorer – der var motocrosstræning på ”Korskrobanen”.

Den allerførste tur på året er altid noget særligt. Her kan man ”lure på”, hvad de øvrige medlemmer har fordrevet den lange vinterperiode med.

Nogle blev sidste år venskabeligt drillet med den manglende tophastighed – og har derfor fået monteret et DR-kit.

Formanden havde fået udskiftet lydpotten men en ordentlig blikdåse – ligheden med en kagedåse er slående !
Carlo startede nochelant scooteren ved tryk på en knap. Vi andre sørger blot for, at motoren altid er 100 % justeret = starter efter 1 – 3 tråd.
Vi kørte først nordpå ad Tingvejen. Sv. Aage havde lidt problemer med at følge med, men han er vel også den eneste,
som ENDNU ikke har følt ”gruppepresset” og fået monteret DR-kit.

Ad snørklede veje kom vi gennem Fåborg ( ikke at forveksle med Fåborg på Fyn ) og videre til ”paradiset”.

Rettelig hedder det Olsens Paradis. Mere information kan ses på www.olsens-paradis.dk.
Kort fortalt anlagde hr. Olsen i 70´erne en sø. Herefter fulgte mange flere haveprojekter.
I dag er Olsens Paradis 15.000 kvadratmeter stort og åbent for offentligheden.
Vi nåede dog ikke længere end til parkeringspladsen og ikke ind i haven.
Sv. Aage fik ved denne lejlighed kælenavnet ”manden på risten”. Og hvorfor ?
Jo, da han parkerede Vespa´en tog han 2 afløbsriste frem og lagde dem under støttefoden.
 Hans Vespa skulle ihvertfald ikke vælte. Formanden tror stadig at øl – ligesom god rødvin – bliver bedre med alderen.
Så han serverede dåseøl, hvor udløbsdatoen for længst var overskreden. Var levnedsmiddelkontrollen kommet fordi,
var der garanteret blevet uddelt en sur smiley. Niels lod posen med ægte danske flæskesvær går rundt, mens der blev hyggesnakket.
Efter 30 minutters pause var det tid at vende forhjulet hjemad. Der var godt med smådyr i luften.
Det var med at holde munden lukket ellers så tænderne ud som om man lige havde spist et rundstykke med birkes !
Nogle kørte mod Oksbøl. Vi andre som havde kortere hjem, kørte forbi fiskesøen i Endrup og holdt en kort pause.

Således kom vi Paradis tur/retur på ca. 60 km.

Tak til Carlo for en fint guidet tur.

Håber vi til næste onsdags tur får endnu flere medlemmer med.

Retur.