Gråsten Oldtimerløb 2006

I år var vi 4 fra klubben der kørte sammen til Gråsten. Da vi ankom var det bare med at få vores telte op, så vi kunne komme rundt på
pladsen og hilse på dem fra de andre Vespa klubber. Der var Allan og Mona fra Vespa Klub Silkeborg og 6 fra Vespa Klub Århus.
Vi var også et smut over grænsen efter noget til grillen og ganen. Fredag blev det sent inden vi kom til køjs.

Lørdag morgen var der kommet mange flere på pladsen og det var så småt begyndt at regne.
 Allan var igen i år så flink, at sørge for morgenmaden, så da vi kom op i deres campingvogn var der dækket op med det store morgenbord.
Efter morgenmaden var der tid til at få set alle de forskellige køretøjer som skulle deltage i løbet i år.
Der var også mange henne ved vores køretøjer for at få en snak med os.
Ved 11 tiden ankom der 7 Tyskere på Vespa, de 5 af dem kom fra Lübeck og de 2 andre fra Hamburg.
Kl.12,30 blev løbet skudt i gang. Så skulle vi på den skønne tur langs Flensborg fjord, der sad igen i år mange mennesker langs vejen.
Vel hjemme på pladsen igen var der tid til præmieoverrækkelse, Johnny fik en præmie for flottes restaureret Vespa
Lambretta Per fik også en præmie for flottes restaureret.
Lørdag aften var vi ikke så tændte til at drikke som vi var fredag aften, så efter et par timer hos Allan og Mona gik vi ned i byen for at få os en is
og nyde udsigten over søen til Gråsten slot. Vi kom til køjs kl.01,00. Det meste af natte regnede det og blæste en kraftig vind.
Søndag morgen fik vi morgenmad hos Allan og Mona igen. Derefter var det ved den tid hvor vi skulle have pakket vores telte og sammen
Johnny valgte at lade sit telt blive dernede idet den var utæt. Efter vi have sagt farvel til de andre kørte vi mod Esbjerg, vinden var blevet meget kraftigere end
den var om natten, så det meste af tiden måtte vi køre i 3 gear og det var også begyndt at regne, så da vi kom til Gram skulle vi have noget mere benzin på
og lige have varmen igen, Tankpasseren inviterede os på kaffe og kage, efter en time var vi klar til den sidste tur mod det Vestjyske.

Hilsen Peer Tanggaard.

Klik på billederne for at se i stor størrelse