Fyn Rundt 2011

Så var det igen blevet tid til Fyn rundt turen, det er blevet en årlig begivenhed i juni, det er 3 gang Fyn klubben afholder
dette, det skulle også vise sig at være 3 gang med regn:( Vi var 5 fra klubben som deltog denne dag, Carlo og Niels var kørt derover
dagen før for at overnatte, Mikkel som er vores medlem som bor på Fyn kørte selv.  Mulle og jeg kørte fra Esbjerg kl.0730
Mulle var lidt forsinket da han skulle låne Johnnys nye Vespa, batteriet var faldet sammen på den, men han fik den
i gang med et par startkabler. Da vi ankom til Fyn skulle vi lige have tanket op, så der var der igen problemer med at starte
så Mulle lånte et par startkabler på tanken, derefter kunne vi forsætte de sidste 8 km til Asperup. Der var allerede ankommet mange.
 Det skulle vise sig at vi var 38 tilmeldte på 28 scooter og 2 veteran biler. Vi skulle køre derfra kl.0930 mod Middelfart,
Så Mulle og jeg kørte i forvejen for at købe et nyt batteri til (Johnnys vespa) derefter kørte vi ned til havnen hvor de andre var i gang
med morgenmaden, det var på en italiensk restaurant med udsigt til vandet. Efter morgenmaden skulle vi rundt på sydvest Fyn,
efter en lille rundtur på Middelfart havn kørte vi mod Gamborg fjord derfra ned mod Assens,
hvor vi skulle have kaffe og kage, undervejs derned begyndte det at regne, så det var rart at komme i læ for det.
Efter kaffen kørte vi stille og roligt mod Asperup hvor vi skulle indtage aftensmaden i et stort telt
 som Trunte og Peter have fået opstillet i deres have. Efter maden var det med at tage afsked med hinanden,
der var deltagere fra Fyn, Silkeborg, Århus, Holstebro og Team Øst. (medlemmet derfra var endda kørt fra København på sin Vespa fra 1961)
Selve turen rundt på Fyn var på ca.108km. En virkelig skøn tur bortset fra vejret, vi håber på bedre vejr i 2012.
Var i Esbjerg igen kl.1900.

Peer Tanggaard.

Her kan man se hvor vi har været på turen i alt 108km.